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Posted: 
2024-04-06
Job Type: 
Full Time
Employment length: 
Permanent
Language requirements: 
English
Education requirements: 
College/CEGEP
Job experience: 
1 year to less than 2 years
Job industry: 
Education
Job Location: 
Gatineau
Technicien(ne) en administration

Rgulier temps plein

35 heures par semaine

Centre administratif - Dpartement des ressources financires

Nous, la commission scolaire de Western Quebec, reconnaissons que les terres sur lesquelles nous vivons, apprenons et travaillons sont le territoire traditionnel non cd des peuples algonquins Anishinaabe. Nous les remercions de partager ces terres et nous nous engageons, en tant qu'organisation, en tant qu'ducateurs et en tant qu'individus, entretenir une relation continue qui reconnat et respecte les terres, les traditions et la culture du peuple Anishinaabe. La Commission scolaire Western Qubec s'engage btir une communaut ducative ayant pour objectif commun de raliser le potentiel de tous nos lves en cultivant un solide corps de soutien et l'excellence professionnelle, pdagogique et administrative. Nous encourageons donc les candidatures des Autochtones, ainsi que celles des autres groupes racialiss, des personnes vivant avec un handicap, des personnes de confession religieuse et des minorits de genre. En tant qu'organisation, nous nous efforons d'embaucher des personnes qui refltent les communauts que nous servons, et qui pratiquent l'amour de l'apprentissage tout au long de la vie, le travail d'quipe et l'thique professionnelle la plus leve. Nos efforts pour obtenir une main-d'uvre diversifie qui contribue un environnement de travail culturellement sr comprennent la mise en place de pratiques d'emploi proactives afin d'aborder les barrires systmiques et d'liminer les obstacles l'embauche et la rtention de personnes qualifies.

Nature du travail

Le rle principal et habituel de la personne salarie de cette classe demplois consiste effectuer divers genres de travaux techniques relis la gestion des ressources humaines et financires, llaboration et la mise en application de normes et des travaux relis aux oprations administratives. Dans son travail, elle peut assister du personnel professionnel et du personnel cadre.Attributions caractristiques

Dans le domaine de la gestion des ressources humaines, l'employ, dans cette classe d'emploi, participe au processus de recrutement et de promotion en menant des entrevues, en participant des jurys d'examen, en vrifiant ou en dterminant les qualifications acadmiques et professionnelles des candidats en fonction de normes, en s'assurant de l'authenticit des documents produits, en vrifiant les antcdents professionnels, en organisant des sessions d'examen, en administrant des tests et autres examens requis. Accueille les nouveaux employs et les informe des conditions gnrales de travail, notamment en organisant et en animant des sances d'information, participe l'laboration des descriptions de postes en effectuant des tudes sur le terrain et en interrogeant le personnel ; informe le personnel des diverses questions relatives aux conventions collectives ou toute autre rglementation concernant la gestion des ressources humaines et participe leur application.Dans le domaine de la gestion des ressources financires, prpare les tats financiers ; passe les critures comptables, les transferts, les rapprochements, etc. ; effectue des analyses techniques des comptes et des rapports ; contrle les oprations effectues par d'autres, dtecte et corrige les erreurs. Recueille, analyse et synthtise les donnes ncessaires la prparation du budget ; participe la prparation du budget ; assure le suivi du budget et analyse certaines critures ; informe et assiste les personnes concernes afin qu'elles respectent les rgles prescrites. Peut tre amen rpondre aux questions des auditeurs et leur fournir les informations et pices justificatives ncessaires.laborer et adapter les mthodes et procdures de travail et veiller leur application dans le cadre de la ralisation des activits courantes dans certains secteurs. Travaille avec d'autres l'analyse des besoins en ressources matrielles, participe l'laboration de normes et supervise leur application.Appliquer ou adapter les techniques de gestion la ralisation d'activits administratives spcifiques et aux oprations courantes. Utilise un ordinateur et les logiciels ncessaires l'exercice de ses fonctions. Effectue des recherches sur Internet et peut tre amen aider un membre du personnel utiliser des logiciels spcifiques son travail. Prpare des rapports et communique avec les organismes (y compris le ministre et les organismes extrieurs).

Peut tre amen former des techniciens moins expriments ainsi qu' coordonner le travail du personnel de soutien dans l'excution de tches lies la mise en uvre de programmes impliquant des oprations techniques dont il est responsable.En cas de besoin, effectuer toute autre tche connexe.

Qualifications requises

Scolarit

Dtenir un diplme d'tudes collgiales en techniques de l'administration gnrale ou dans d'autres programmes techniques appropris la classe d'emploi ou dans une spcialit approprie la classe d'emploi ou un diplme ou une attestation d'tudes reconnus quivalents par l'autorit comptente.Autres exigences Avoir une connaissance de base de la bureautique.

Connaissances de Dofin, GPI et Avant-Garde, un atout.

Bilinguisme franais et anglais.

Excellentes comptences en matire de communication et de service la clientle.

Conditions de travail Salaire : 24.21$ 32.32 $ de l'heure.

Date d'entre en fonction : le 1 mai 2024

Le poste est rgi par la convention collective entre le CPNCA et lIAWQ (S19).

Tests lors de lentrevue

Un test linguistique et un test technique peuvent tre administrs lors de lentrevue.

LES CANDIDATURES DOIVENT TRE SOUMISES PAR LINTERMDIAIRE DE APPLYTOEDUCATION

https://westernquebec.ca/resources/careers/

avant le 12 avril 2024 16 heures

Seuls les candidats retenus pour un entretien seront contacts

Administrative Technician

Regular Full Time

35 hours per week

Board Office - Financial Services Department

We, the Western Quebec School Board, acknowledge that the lands upon which we live, learn, and work are the traditional unceded territory of the Algonquin Anishinaabe peoples. We thank them for sharing these lands and commit, as an organization, as educators and as individuals, to an ongoing relationship that recognizes and respects the lands, traditions, and culture of the Anishinaabe people. The Western Quebec School Board is committed to building an educational community with the common purpose to realize the potential of all our students by cultivating a strong corps of support, professional, teaching, and administrative excellence. We, therefore, encourage applications from Indigenous people, as well as from other racialized people groups, persons living with a disability, people of religious faith, and gender minorities. As an organization, we strive to hire individuals who reflect the communities we serve, and who embody and practice a love of life-long learning, teamwork, and the highest professional ethics. Our efforts to achieve a diverse workforce that contributes to a culturally safe working environment include establishing proactive employment practices to address systemic barriers and removing obstacles to hiring and retaining qualified people.Nature of the Work

The principal and customary work of an employee in this class of employment consists in performing various technical tasks related to the management of educational and financial resources, development and implementation of standards and activities related to administrative operations. As part of their duties, the employee may assist professionals and senior staff from several departments.Characteristic functions

In the area of human resources management, the employee, in this class of employment, participates in the recruitment and promotion process by conducting interviews, participating in examining boards, verifying, or determining the academic and professional qualifications of candidates based on standards, ensuring the authenticity of documents produced, checking work history, organizing examination sessions, administering tests and other required examinations. Greets new employees and informs them of the general working conditions, particularly by organizing and conducting information sessions, participates in drafting job descriptions by conducting field studies and interviewing staff; informs staff of various matters dealing with collective agreements or any other regulation concerning human resources management and participates in their application.In the area of financial resources management, prepares financial statements; makes accounting entries, transfers, reconciliations and so on; carries out technical analyses of accounts and reports; monitors transactions made by others, detects, and corrects errors. Collects, analyzes, and synthesizes the data required for preparing the budget; participates in preparing the budget; monitors the budget and analyzes certain entries; informs and assists the persons concerned so that they may adhere to the rules prescribed. May be required to respond to questions from auditors and to provide them with the necessary information and supporting documents.Develops and adapts work methods and procedures and oversees their application in the context of the delivery of the current activities in certain sectors.Works with others on the analysis of needs in material resources, participates in developing standards, and oversees their application.Applies or adapts management techniques to the delivery of specific administrative activities and current operations. Uses a computer and the necessary software to perform duties. Conducts research on the Internet and may be required to assist a staff member with software specific to their work. Prepares reports and communicates with the organizations (including the Ministry and outside agencies).May be required to train less experienced technicians as well as coordinate the work of support staff in performing duties related to the implementation of programs involving technical operations for which he or she is responsible.If need be, performs any other related duty.Required Qualification

Schooling

Hold a Diploma of College Studies in Techniques de l'administration gnrale (Business Administration) or in other appropriate technical programs for the class of employment or in an appropriate specialty for the class of employment or a diploma or an attestation of studies recognized as equivalent by the competent authority.Other requirements Have a basic knowledge of office automation.

Knowledge in Dofin, GPI et Avant-Garde, an asset

Bilingualism- French and English.

Excellent communication and customer service skills.Working Conditions Salary: $24.21 to $32.32 per hour.

Start Date: May 1, 2024

The position is governed by the collective agreement between CPNCA and IAWQ (S19).

Interview tests

A language test and a technical test may be administered during the interview.APPLICATIONS MUST BE SUBMITTED THROUGH APPLYTOEDUCATION

https://westernquebec.ca/resources/careers/

by 4:00 p.m., April 12, 2024

Only those candidates chosen for interviews will be contacted.